Hur länge kommer jag orka?

Jag vill vara en fri person, men jag hålls instängd som i en bubbla. Jag gillar att tjoa och bara släppa loss, men jag kan inte längre.
Han blir svartsjuk, han blir sur, han lyssnar inte på mig. Hur länge tror han att jag kommer orka? Jag blir la fan inte arg eller svartsjuk på honom när han tar sina kompisar! För jag är inte sån, för jag litar mer på honom än vad han nånsin kommer att lita på mig. Jag känner att jag inte mår bra, att jag är ledsen, att jag blir kortare i tonen mot honom. Och han undrar varför jag är sån? Han funderar aldrig på att han kanske har något med det att göra.. han säger att jag säger : att jag gör va fan jag vill. Och det gör jag också. För det enda man hade i bakhuvudet innan man fyllde arton var föräldrarnas ord: du får göra som du vill när du är arton. Nu är jag 19 och kan fortfaranade inte göra som jag vill. Jag har länge gått och tänkt: what if? Hur ska allt lösas nu när det är som det är.. Men jag tänker alltid att allt kommer bli bra. Och då blir det de, för stunden.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag finns här för dig och det gör din bror också! Du får gärna komma och bo här ett tag om du vill. Vara för dig själv och klura ut saker. Älskar dig syrran!

2009-07-24 @ 13:07:13
URL: http://misssym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0